Stap 1
Kennismaking
Allereerst gaan we (virtueel) met elkaar rond de tafel zitten om kennis te maken en de online marketing wensen in kaart brengen. We bespreken de verschillende mogelijkheden en brede inzet waar diverse online marketing activiteiten aan kunnen bijdragen.
Stap 2
Analyse van huidige prestaties
Om erachter te komen waar de kansen voor online marketing liggen, gaan we van start met het analyseren van de huidige website of webshop prestaties. Hoeveel bezoekers komen er op de site en hoeveel daarvan voeren handelingen uit die jij van je bezoekers wenst? Hoe goed wordt jouw website gevonden op belangrijke en relevante zoekwoorden? Al dit soort vragen gaan we analyseren om inzichtelijk te maken waarmee we aan de slag kunnen gaan.
Wij maken hierbij gebruik van
Ahrefs
We gebruiken ahrefs als een van onze middelen voor een website analyse en SEO check.
Search Console
We checken via Google Search Console of de website of webshop in de opzet Google vriendelijk en juist is opgezet.
Google Analytics
Met de data uit Google Analytics bekijken we waar kansen liggen, waar bezoekers afhaken en nog veel meer analytische vragen.
Stap 3
Online marketing activiteiten in kaart brengen
Naast de analyse van de website brengen we ook in kaart wat er op dit moment al aan online marketing activiteiten wordt ingezet. Zet je al advertenties in om jouw zichtbaarheid en vindbaarheid nog verder te vergroten en jouw concurrenten voor te zijn? Is er voldoende content op de website aanwezig waarmee je vindbaar bent op relevante termen? Deel jij al nieuwe producten of handige tips met je social media volgers? En nog veel meer.
Stap 4
Kansen doornemen en plan van aanpak opstellen
We bespreken de kansen en mogelijkheden met jou als klant. Aan de hand van onze inzichten, jouw wensen en je bedrijfsdoelen maken we een online marketing plan. Dit plan delen we in op prioriteit. We kijken wat het meeste effect heeft en wat de juiste volgorde van de activiteiten wordt. Aan de hand van deze inzichten, wordt er gekeken wat voor online marketing pakket hier goed bij past.
Stap 5
Uitvoeren en ondersteunen
Zodra we een akkoord hebben ontvangen op de plan van aanpak en het bijpassende online marketing pakket met maandelijkse uren, gaan we aan de slag met het daadwerkelijk zichtbaar en vindbaar maken van jouw onderneming. We houden je uiteraard op de hoogte van de uitgevoerde activiteiten of vragen je geregeld om goedkeuring wanneer we een wijziging willen doorvoeren of bijvoorbeeld een campagne hebben ontwikkeld. Naast het uit handen nemen van online marketing activiteiten, is het ook mogelijk dat je bepaalde taken zelf op pakt en wij je hierin advies geven vanuit onze jarenlange ervaring.
Wij maken hierbij gebruik van
Monday
Monday dient tijdens het project als centrale communicatie tool. Dit zorgt ervoor dat je altijd een goed overzicht hebt van de status van jouw online marketing activiteiten.
Stap 6
Uitgebreide rapportages
Ieder kwartaal delen we een uitgebreide rapportage met de behaalde resultaten. Deze rapportage stellen we op in Google Data Studio, waarin we diverse data met elkaar kunnen koppelen. We ontwikkelen een rapportage met data die inzichtelijk is en relevant is voor jouw onderneming. Aan de hand van de rapportage analyseren we hoe de afgelopen periode is gegaan. Hieruit zien we vaak weer nieuwe mogelijkheden ontstaan. De rapportage, analyse en nieuwe ideeën bespreken we vervolgens met de klant.
Hierbij maken we gebruik van
Google Data Studio
Met Google Data Studio verzamelen we de data uit Google Analytics, Google Ads en andere kanalen zoals Facebook en stellen hiermee een uitgebreide rapportage op.
Stap 7
Nieuwe kansen? Continue proces
Online marketing is een continue proces. Voor je het weet zijn jouw concurrenten je weer voorbij door een goede SEO optimalisatie, of worden hun advertenties meer vertoond. Om dit bij te blijven is het belangrijk continu te kijken naar kansen en optimalisaties om zo jou concurrentie bij te benen of voor te blijven. Ook ontwikkeld de wereld van online marketing snel. Er komen maandelijks nieuwe updates van platformen, andere tools of betere technieken op de markt. Dit betekent dat je eigenlijk nooit klaar bent met online marketing. Het is een doorlopend proces waarbij we gezamenlijk werken aan jouw vindbaarheid én online zichtbaarheid.