Intranet / Extranet

Veilig communiceren met jouw organisatie en klanten door middel van een intranet/extranet

Efficiënter werken tegen lagere kosten

Het is voor Dutchwebdesign de uitdaging om het werkproces te analyseren en waar mogelijk te automatiseren. Door middel van een intranet en extranet kan er efficiënter gewerkt tegen lagere kosten waarbij ook medewerkers en relaties de voordelen van de nieuwe werkwijze begrijpen.

Waarom Dutchwebdesign voor jouw nieuwe Intranet / Extranet?

Onze Intranet / Extranet expertises

  • XML interfaces
  • HTTPS
  • Automatische import/exportfuncties
  • Urenregistratie
  • Enquête tools
  • SOAP interfacing

Intranet

Een intranet is een beveiligde online omgeving die voor medewerkers binnen de organisatie toegankelijk is. Intranet is bedoeld om informatie over werkprocessen, intern nieuws en medewerkers binnen de organisatie te delen. Bij het ontwerp en ontwikkeling van een intranet is de functionaliteit belangrijker dan het grafisch ontwerp, de aandacht ligt daarom ook vooral bij de logische en functionele indeling van de informatie. Een intranet wordt vaak gebruikt voor

  • Het delen van documenten die niet publiekelijk beschikbaar mogen zijn.
  • Kennisdeling tussen medewerkers.
  • Verbetering van het “team” gevoel wanneer uw medewerkers op fysiek verschillende werkzaamheden zijn.
  • Automatiseren van standaard werkprocessen.

Een intranet dat door Dutchwebdesign ontwikkeld wordt is tevens responsive dus uitstekend te gebruiken op een smartphone of tablet. Wij zien een intranet ook liever als een sociaal platform waarmee de band tussen medewerkers onderling en tussen medewerkers en de organisatie versterkt wordt. Een prikbord waar luchtige informatie geplaatst kan worden en waarop gereageerd kan worden is bijvoorbeeld een onderdeel dat altijd goed scoort en waar veel medewerkers graag gebruik van maken.

Extranet

Een extranet is een beveiligde online omgeving waarbinnen jouw relaties bepaalde handelingen kunnen uitvoeren. Een extranet is bedoeld om de communicatieprocessen tussen klant en de internetorganisatie efficiënter te maken door het automatiseren. Bij de ontwikkeling van een extranet wordt vaak gebruikt om:

  • Klanten rapportages, facturen of andere documentatie te laten inzien en/of downloaden.
  • Klanten de NAW gegevens en/of diensten te laten aanpassen.
  • Een workflow binnen jouw organisatie geautomatiseerd met een klant te delen. Een klant kan hierdoor op ieder gewenst moment een status van een project inzien.
  • Support vragen van jouw klanten te verzamelen en te behandelen.

Wij staan voor je klaar

Heb jij een idee en weet je niet waar je moet beginnen? Of wil je gewoon even kletsen? Neem gerust contact met ons op!







    Laat ons je bellen