CRO Audit

CRO staat voor Conversion Rate Optimization, oftewel conversieoptimalisatie in het Nederlands. Met conversieoptimalisatie kijk je hoe je van je huidige bezoekers, meer converterende bezoekers maakt. Heb jij maandelijks al massa’s verkeer naar je webshop maar blijven conversies uit? Dan is het raadzaam om hiermee aan de slag te gaan. Misschien is er te veel afleiding op je productpagina’s, zijn je contactformulieren niet gebruiksvriendelijk of lopen bezoekers vast in het betaalproces. Kleine aanpassingen op je webshop kunnen grote effecten hebben op de gebruikerservaring van je bezoeker. Met onze CRO audit hebben we één doel voor ogen: adviseren hoe de webshop zo optimaal en gebruiksvriendelijk mogelijk kan worden ingericht. En dat doen we allemaal geheel vrijblijvend!

CRO audit voor webshops

Een positieve gebruikerservaring en een converterende webshop gaan hand in hand. Met onze CRO audit nemen we het hele aankoopproces van je webshop van A tot Z onder de loep. Op basis van verschillende onderzoeken en theorieën uit de webpsychologie kijken we hoe jouw webshop is ingericht en waar optimalisaties mogelijk zijn. Hoe snel vind je de producten waar je naar zoekt? Waar zit onnodige afleiding? Is de checkout optimaal ingericht? Onze CRO audit fungeert als persoonlijk adviesrapport voor de optimalisatieslagen binnen jouw site én als handboek. Daarmee is het rapport niet alleen relevant voor de huidige site, maar ook wanneer je in de toekomst gaat doorontwikkelen!

Wat staat er in de CRO audit?

Onze CRO audit is niet zomaar een analyse. We testen je aankoopproces van het begin tot het einde door, waarbij we 68 elementen analyseren. Deze items zijn verdeeld over verschillende categorieën. Hierbij kijken we zowel naar mobiel als naar desktop. De catogorieën die we tijdens onze CRO audit doortesten zijn:

  • De homepage
  • De menustructuur
  • De zoekbalk
  • De productoverzichtspagina’s
  • De filtermogelijkheden
  • De productdetailpagina’s
  • De checkout
  • De USP’s (unique selling points)
  • De CTA (call to action) buttons
  • De algemene navigatie en informatie
  • De algemene gebruikservaring

Wat heb je nodig

Het laten uitvoeren van een audit is simpel! Er zijn slechts 3 items noodzakelijk:

  • Een webshop
  • Interesse om je volgende stap met online marketing te maken
  • Een uurtje van je tijd om ons advies te ontvangen

Indien je gebruik maakt van Google Analytics en Google Search Console helpt dat onze online marketeers zeker verder, maar het is geen must om de audit uit te kunnen voeren.

En dan?

Na het uitvoeren van de CRO audit plannen we een vervolggesprek in, waarin onze online marketeers hun bevindingen met je zullen delen. Indien gewenst stellen we hierna een plan van aanpak op waarmee jouw webshop continu in ontwikkeling blijft. Met onze CRO werkzaamheden kunnen we testen wat de effecten zijn van eventuele aanpassingen, of doorlopend blijven monitoren, op zoek naar nieuwe kansen. Wil je om wat voor reden dan ook toch afzien van de werkzaamheden? Ook geen probleem. Dan heb je in ieder geval iets aan de audit en ons advies gehad!

Wij staan voor je klaar

Heb jij een idee en weet je niet waar je moet beginnen? Of wil je gewoon even kletsen? Neem gerust contact met ons op!







    Laat ons je bellen