Met conversie optimalisatie (CRO) wordt jouw website of webshop optimaal ingericht om je conversieratio te verhogen. Om jouw bestaande website te optimaliseren doet Dutchwebdesign een CRO audit. Dit doen we om de verbeterkansen in kaart te brengen.
Daarnaast kunnen wij uiteraard ook een vernieuwd platform ontwikkelen. Hierbij gebruiken wij een goede CRO-analyse als basis. Waar haken jouw bezoekers af? Start met CRO-marketing en haal het maximale uit jouw traffic.
Plan een gratis adviesgesprek in
Conversie optimalisatie voor meer rendement
- Stel hypotheses en doe A/B tests o.b.v. meetbare data
- Funnel je bezoekers en stimuleer ze tot een conversie
- Verhoog de ROI (Return on investment) van jouw bedrijf
- Laat je conversieratio stijgen en behaal je conversiedoelen
- Vergroot de waarde per bezoeker en jouw rendement
Meer resultaat met conversie optimalisatie
Conversie optimalisatie is een belangrijk onderdeel van je online marketing. Met een goed opgebouwde website of webshop behaal je tenslotte een beter resultaat.
Welke pagina’s worden er bezocht? Wat zijn verbeterpunten in jouw user experience? Waar haken potentiële klanten af in het (bestel)proces? Dit zijn vragen die beantwoord worden door middel van een CRO audit.
Dutchwebdesign zet verschillende methodes en tools in om je huidige prestaties te analyseren. Wij zijn een full service bureau met eigen developers in huis. Naast het ontwikkelen van webshops zijn wij ook sterk in online marketing. Door deze combinatie zorgen wij voor optimaal gebruik van jouw platform.
Statistieken uit Google Analytics
Wij kijken met een frisse blik naar jouw Google Analytics. We analyseren hoeveel conversies jouw website of webshop momenteel maakt. Daarnaast denken wij uiteraard ook actief mee hoe wij deze conversies kunnen boosten. Hoe gaan we van potentiële klanten, kopende klanten maken?
Hiervoor maken wij gebruik van verschillende online marketing diensten. Denk aan Google Ads, SEO, social media en e-mailmarketing. Bij Dutchwebdesign gaan we ervoor zorgen dat jij meer conversies binnenhaalt uit jouw doelgroep.
Wij bieden als conversie optimalisatie bureau de mogelijkheden die jouw bedrijf nodig heeft. Hoe laten we het aantal bezoekers op jouw website stijgen?
Meten, verbeteren, presteren
Bij conversie optimalisatie draait alles om meten; zo weten wij wat wel en niet werkt. Met CRO benutten we de data en de feedback van je gebruikers. Met deze informatie kunnen wij het resultaat van jouw webshop verbeteren.
Bij een bestaand platform ontdekken we verbeteringen met een CRO (Conversion Rate Optimization) audit. Bij een nieuw platform beginnen wij uiteraard direct conversie optimalisatie toe te passen. Op basis van onze hypotheses experimenteren wij met verschillende elementen. Zo kun je denken aan zowel tekst als afbeeldingen, maar ook call-to-actions en webnavigatie.
Wij maken gebruik van onder meer A/B-testen met VWO (Visual Website Optimizer) van Hotjar. Daarnaast gebruiken wij de heatmaps van Microsoft Clarity. Dit geeft meer duidelijkheid in jouw conversie funnel.
Wat is de bounce rate op jouw website? Waar haken mensen op af? Dit zijn vragen waar we met data antwoord op kunnen geven. Dutchwebdesign is hét full service bureau dat jou vooruit helpt.
Waarom anderen voor ons kiezen
- Dutchwebdesign is sterk in digital sinds 2006
- Fullservice: van ontwikkeling tot online marketing
- Persoonlijk en transparant van ontwikkeling tot beheer
- Maatwerk: jouw wensen zijn leidend en worden door ons gerealiseerd
- 300+ tevreden klanten, waarderen van 9.1 (Feedbackcompany)
- Sterk in het optimaliseren van online bedrijfsprocessen
- ISO 27001-gecertificeerd voor beveiliging van informatie
Wat wordt er bedoeld met conversieratio?
De conversieratio is de verhouding tussen het totale aantal bezoekers en het aantal dat een actie uitvoert. Bijvoorbeeld een aankoop of download op een website. Bijvoorbeeld, als er 1000 bezoekers zijn en 100 kopen iets, dan is de conversieratio 1 op 10.
Wat wordt er verstaan onder conversie?
Een conversie vindt plaats wanneer iemand van jouw doelgroep een gewenste actie uitvoert. Dit kan bijvoorbeeld een aankoop zijn, het invullen van een formulier of het downloaden van een bestand. Met een conversie zet een potentiële klant een stap verder in de customer journey. Een conversie is dus veel meer dan alleen een verkoop.
Waarom is conversie optimalisatie belangrijk?
Het doel van conversie optimalisatie is meer bezoekers actie laten ondernemen op jouw website of webshop. Je zorgt voor bezoekers die langer op jouw website zijn en deze bezoekers zijn waardevoller.
Onze professionals staan voor je klaar
Benieuwd naar hoe samenwerken met ons eruit ziet? Neem dan contact met ons op, al 300+ tevreden klanten gingen je voor!