Terug naar case overzicht

ABC Noorderlicht – Facebook campagnes beleefdagen

Het Amsterdams Beroepscollege Noorderlicht legt een stevige basis van kennis, inzicht en vaardigheden waarmee jij een succesvolle aansluiting vindt bij een vervolgopleiding of beroep

ABC Noorderlicht is een beroepscollege in Amsterdam. Begin 2022 organiseerde ABC Noorderlicht beleefdagen, waarin basisschool leerlingen kennis konden maken met de school. Om de aanmeldingen voor de beleefdagen een boost te geven, is ons online marketing team gevraagd Facebook campagnes op te zetten. Daar zijn we enthousiast mee aan de slag gegaan en de resultaten liegen er niet om!

Bezoek website

Campagnes

Omdat er 2 beleefdagen waren, hebben we de campagnes in 2 perioden laten lopen. Om de aanmeldingen voor de beleefdagen te stimuleren, hebben we in de eerste looptijd 3 campagnes opgezet. Een verkeer campagne, een betrokkenheid campagne en een conversie campagne. In de tweede fase hebben we ervoor gekozen om een verkeer campagne en een conversie campagne op te zetten. Deze campagnes hebben elkaar in de eerste fase het best versterkt.

Resultaten

Het doel van de combinatie van meerdere campagnes, was dat deze elkaar zouden versterken en dat is gelukt! Met een betrokkenheid van meer dan 30% hebben we in de eerste fase hele mooie resultaten geboekt. Ondanks het wegvallen van de betrokkenheid campagne in de tweede fase, hebben de campagnes toen ook ruim 16% betrokkenheid gegenereerd. Van alle bezoekers die via de campagnes zijn binnengekomen, heeft ruim 40% zich aangemeld voor de beleefdagen. Mooie resultaten dus, waar hopelijk veel nieuwe toekomstige leerlingen uit voortgekomen zijn!