Banner webshop Studio Ditte
Terug naar case overzicht

Studio Ditte – Online marketing + doorontwikkeling

Een Nederlands design label met unieke interieur producten

Online groeien door het gebruik van online Marketing

Studio Ditte is een online webshop met unieke interieur producten voor kinderen die zij zelf ontwerpen en voorzien van de leukste printjes. Studio Ditte is bij ons gekomen voor een stuk doorontwikkeling van de Magento 2 webshop, maar ook met de vraag of ons online marketing team ondersteuning kan bieden bij het beter vindbaarheid en zichtbaarheid maken van de webshop. Het bereiken van de juiste doelgroep is belangrijk voor online groei en de verkopen via de webshop.

Bezoek webshop
Case Studio Ditte

Integratie met Unit4

Studio Ditte is een bedrijf dat erg efficiënt is ingericht op het gebied van werkprocessen. Ze zijn altijd kritisch met het kijken naar processen die geautomatiseerd kunnen worden. Daar valt de integratie tussen Magento 2 en Unit 4 Wholesale onder. Dutchwebdesign realiseert de maatwerk Unit4 koppeling voor Studio Ditte

Adverteren op social media

Onze online marketeers zijn aan de slag gegaan met de social media kanalen van Studio Ditte voor het opzetten van passende campagnes. Studio Ditte maakte gebruik van Facebook, Instagram en Pinterest en op alledrie de kanalen heb je de mogelijkheid om te adverteren en mooie campagnes op te zetten. Dutchwebdesign ondersteunt Studio Ditte met het opzetten van deze campagnes. Hier houdt het natuurlijk niet op. Na het plaatsen van de campagnes is het belangrijk om in de gaten te houden of de campagnes ook lopen zoals van te voren de verwachting is. Wordt de campagne bekeken? Komen er nieuwe bezoekers op je website? En leiden deze bezoeken tot conversies? Gedurende de looptijd van campagne sturen we waar nodig is bij of overleggen we na succes of verlenging of uitbreiding de vervolgstap wordt.

Van social media campagne tot doordachte funnel

De campagnes van Studio Ditte worden niet zomaar opgezet. Dit wordt altijd gedaan met een vooraf bepaalde strategie waaruit we een campagne opzetten. Voor Studio Ditte werken onze marketeers veel met funnel campagnes. Hierbij wordt er voor een bepaald product een funnel bedacht die van breed, het binnenhalen van nieuwe bezoekers, naar smal loopt, het doen van een aankoop. Ook zetten we social media in voor retargeting en maken we van bezoekers converterende klanten.

Webshop Studio Ditte

Pinterest campagnes

Ook met de Pinterest campagnes van Studio Ditte zijn mooie resultaten behaald. Na het instellen van de Pinterest tag heeft ons online marketing team de mogelijkheid om het aantal paginabezoekers, het toevoegen van producten aan de winkelmand en het daadwerkelijk afrekenen van een product te meten.
In januari zijn we gestart met een verkeer campagne voor één specifiek product, namelijk het Olifanten behang van Studio Ditte. De resultaten laten een goed lopende campagne zien met lage kosten per klik (cpc) ten opzicht van andere social media kanalen. De campagnes op Pinterest leveren niet alleen veel paginabezoekers op. De campagne heeft Studio Ditte ook een mooi aantal conversies opgeleverd.

Na analyse van de eerste periode van de campagne en de mooie resultaten is er besloten om de campagne te verlengen. Ook in de verlengde periode blijven de paginabezoekers binnenstromen en zien we een stijging in het aantal conversies.