Wat houdt SEA in?

SEA (Search Engine Advertising) is het adverteren via het Google netwerk, bestaande uit zoekmachines, Gmail, Youtube en een enorm scala aan websites. Met Google Ads betaal je voor relevante bezoekers op jouw website.

Aan de slag met Google adverteren

We bekijken met welke woorden je graag in de top van Google wil ranken, maar waarmee het niet haalbaar is dit organisch met SEO te bereiken. Met deze zoekwoorden gaan we een plan opstellen voor advertenties in Google. Aan de hand van de interessante zoekwoorden, je doelgroep en het budget zal bepaald worden welke opties worden gebruikt. Google search advertenties, Google Shopping, Google Display, Youtube of remarketing (een bezoeker volgen en op ander kanaal wederom een advertentie tonen). Vervolgens zullen teksten, afbeeldingen en video’s worden aangemaakt (iets wat wij uit handen kunnen nemen). 

Voordelen van adverteren op Google:

  • Direct meer verkeer
  • Direct meer naamsbekendheid
  • Meetbaarheid van campagnes
  • Op korte termijn resultaat
  • Streven naar de beste kosten/baten verhouding

Meer omzet tegen minder kosten

Google Ads advertenties worden vertoond in het zoeknetwerk van Google, we richten ons op zoekers die daadwerkelijk op zoek zijn naar jouw producten of diensten. Zo worden de advertenties alleen vertoond aan geïnteresseerde internetgebruikers. Ten eerste maakt dit Google Ads een zeer transparant advertentie medium. Ten tweede betaal je, in het geval van search campagnes, alleen wanneer iemand daadwerkelijk klikt op jouw campagne. 

Advertentiemogelijkheden binnen Google ads

Google Ads heeft geavanceerde opties welke we kunnen inzetten voor jouw bedrijf. Om echt de potentiële klant te bereiken gaan we verder dan zoekwoorden en tekstadvertenties. Voorbeelden van dergelijke opties zijn:

  • Beeld/banner advertenties in het Display Netwerk van Google
  • Locatie- en mobiele apparaten targetten
  • Remarketing; het opnieuw benaderen van een bezoeker die eerder op je website is geweest 
  • Google Shopping
Kickoff

Analytics koppelen met Google Ads

Tevens is mogelijk om Google Analytics te koppelen aan een Google Ads campagne. In Analytics zal dan een onderscheid gemaakt worden tussen de bezoekers via de organische kant van Google (links) en via Ads. Op deze manier heb je duidelijk inzicht in de verschillende resultaten van zowel jouw Ads campagne als jouw SEO.