Technische SEO optimalisatie
Het technische deel van zoekmachine optimalisatie gaat over hoe een website is gebouwd en hoe snel deze laadt. Een SEO-specialist bekijkt de website om ervoor te zorgen dat deze goed werkt voor bezoekers en zoekmachines.
Laadsnelheid
Als een website langzaam laadt, klikken bezoekers vaak weg omdat ze niet willen wachten. Ook zoekmachines waarderen dit niet en plaatsen trage websites lager in de zoekresultaten.
Onze SEO-specialisten onderzoeken de verbeterpunten voor een snellere website. Bijvoorbeeld door afbeeldingen te verkleinen zonder kwaliteitsverlies, overbodige of oude code te verwijderen en snelle hosting te adviseren.
Daarnaast kan caching worden ingesteld, zodat pagina’s sneller laden bij herhaalde bezoeken.
Responsiviteit
Steeds meer mensen bezoeken websites en platforms via hun telefoon of tablet. Daarom is het belangrijk dat een website er goed uitziet en goed functioneert op mobiele apparaten. Google’s algoritme geeft mobielvriendelijke websites een hogere positie in de organische zoekresultaten.
Wij zorgen ervoor dat de pagina’s op alle apparaten goed werken. Dit begint met een responsive design dat zich aanpast aan het schermformaat en worden teksten en knoppen groot genoeg gemaakt voor touchscreens.
Crawlability
Zoekmachines gebruiken bots om websites te bekijken en te indexeren. Als deze bots niet goed door pagina’s kunnen navigeren, wordt de website minder goed vindbaar. Wij zorgen ervoor dat de website een duidelijke structuur heeft met logische menu’s en interne links.
Ook wordt er een sitemap gemaakt die aangeeft welke pagina’s belangrijk zijn. Verder wordt het robots.txt-bestand goed ingesteld om bots toegang te geven tot de juiste pagina’s en worden gebroken interne links hersteld.
Behoud posities met SEO-migratie
Een SEO-migratie is een belangrijk onderdeel wanneer een website verhuist naar een nieuw platform of er grote wijzigingen plaatsvinden in de websitestructuur. Onze SEO specialisten begeleiden jou om ervoor te zorgen dat de opgebouwde waarde van jouw website of webshop niet verloren gaat.
De werkzaamheden omvatten het zorgvuldig plannen van redirects van oude naar nieuwe URL’s en het controleren van technische SEO-elementen, zoals meta tags en sitemaps. Daarnaast monitoren wij de prestaties na de migratie om eventuele problemen te signaleren en op te lossen.
Inzicht in jouw SEO-resultaten
Zoekmachine optimalisatie is een continu proces, waarbij het belangrijk is om resultaten te meten en daarop in te spelen. Daarom rapporteren we per maand of kwartaal de resultaten.
Hierbij houden we rekening met de gestelde doelstellingen in de SEO-strategie. Zo kunnen we bijvoorbeeld kijken waar bezoekers vandaan komen, hoeveel conversies er plaatsvonden en naar posities van de belangrijkste zoekwoorden.
Vervolgens kunnen wij weer aan de slag met het verder optimaliseren van de website.
Google Bedrijfsprofiel optimaliseren
Het optimaliseren van het Google Bedrijfsprofiel (Google Business Profile) draagt bij aan de lokale SEO. Het helpt jouw (potentiële) klanten in de buurt jouw bedrijf met een fysieke locatie te vinden. Zo zorgen wij ervoor dat het bedrijfsprofiel zo volledig mogelijk is ingevuld met accurate contactinformatie, openingstijden en adresgegevens. Daarnaast kan een SEO-specialist updates plaatsen, foto’s toevoegen en recensies beheren en verzamelen. Dit verbetert je zichtbaarheid in de zoekresultaten.
On-page SEO – de inhoud van jouw website
Naast de technische kant van SEO is de inhoud van de website ook erg belangrijk. Als specialist in zoekmachine optimalisatie verbeteren wij de teksten op jouw website, zodat pagina’s beter aansluiten bij de zoekintentie van bezoekers. Dit verhoogt de kans op een hogere ranking en meer bezoekers.
Zoekwoordenonderzoek
Een belangrijk onderdeel is het achterhalen welke woorden mensen gebruiken om producten of diensten te vinden. Dit zijn zoekwoorden.
Onze SEO-specialisten onderzoeken de zoekwoorden door te kijken naar het zoekvolume, concurrenten te analyseren en minder concurrerende – en toch relevante – zoekwoorden te vinden.
Dit kunnen algemene zoektermen zijn, maar ook lokale zoekwoorden om de lokale vindbaarheid te verbeteren.
Optimalisatie van content
De teksten op de website worden geoptimaliseerd voor de bezoeker. Dit houdt in dat relevante zoekwoorden op natuurlijke wijze in de tekst worden verwerkt, titels en kopjes duidelijk aangeven waar de tekst over gaat en afbeeldingen worden voorzien van beschrijvende alt-teksten.
De inhoud is waardevol, geeft antwoord op de vragen van de bezoeker en verbetert de ranking in de zoekmachine.
SEO-vriendelijke URL’s
Voor zowel bezoekers als zoekmachines is het belangrijk dat URL’s duidelijk, logisch en gemakkelijk te begrijpen zijn. Wij zorgen ervoor dat URL-structuren kort, beschrijvend en relevant zijn.
Daarbij hanteren we best practices, zoals het gebruik van kleine letters en het vermijden van speciale tekens. Dit voorkomt technische problemen en maakt het voor zoekmachines eenvoudiger om de inhoud van de pagina te begrijpen en correct te indexeren.
Off-page SEO – linkbuilding
Niet alleen de website of webshop zelf is belangrijk, maar ook hoe andere websites naar jouw platform linken. Dit heet linkbuilding. Zoekmachines zien links van andere websites naar jouw site als een soort aanbeveling, wat bijdraagt aan de autoriteit van jouw website.
Backlinkanalyse
Als zoekmachine specialist bekijken we welke andere websites naar jouw website linken door een backlinkanalyse uit te voeren. We onderzoeken of deze links positieve invloed hebben op jouw autoriteit of juist schadelijk kunnen zijn. Dit doen we door inkomende links te bekijken, te controleren of links afkomstig zijn van betrouwbare websites en slechte of spam links te verwijderen of te laten negeren door zoekmachines.
Linkbuilding strategie
Door actief te werken aan het verkrijgen van nieuwe, kwalitatieve backlinks, wordt de autoriteit van je platform verhoogd. Dit kan op uiteenlopende manieren.
Denk aan het schrijven van gastblogs in jouw branche, samenwerkingen aangaan met partners die naar jouw website linken, deelnemen aan forums en communities om links te delen en het creëren van waardevolle content die mensen graag delen, zoals infographics of handleidingen. Zo krijg je een gezond en natuurlijk backlinkprofiel.
Waarom anderen voor DWD kiezen
- Dutchwebdesign is sterk in digital sinds 2006
- Full service: van ontwikkeling tot online marketing
- Persoonlijk en transparant van bouw tot beheer
- Maatwerk: wat jij nodig hebt, maken we voor jou
- 400+ klanten, waardering 9.1 (Feedbackcompany)
- Sterk in het optimaliseren van online bedrijfsprocessen
- ISO 27001-gecertificeerd voor informatiebeveiliging
2006
sinds
400+
klanten
Schakel een SEO-specialist in voor optimaal resultaat
Dutchwebdesign uit Breda helpt jou online te groeien door de SEO-strategie continu te verbeteren. Hierdoor wordt jouw website of webshop beter vindbaar, wat ten goede komt van bezoekers, potentiële klanten én conversiepercentages.
Ontdek hoe je voor jouw onderneming je organische vindbaarheid kunt versterken en online marketing inzet door een vrijblijvend gesprek in te plannen.
Stel ons je vraag
Bedrijven die hun SEO naar een hoger niveau tilden.
Veelgestelde vragen
Wat is zoekmachine optimalisatie?
Zoekmachine optimalisatie, afgekort SEO, is het optimaliseren van jouw website of webshop voor zoekmachines. Binnen deze optimalisatie vallen onder andere de techniek van de website, de content op de website en de autoriteit van de website. Door deze verbeteringen zal de website beter vindbaar en zichtbaar zijn in de organische zoekresultaten van bijvoorbeeld Google.
Hoe zorgt SEO voor meer conversie?
Er zijn diverse redenen hoe SEO voor meer conversies zorgt. De belangrijkste reden is dat zoekmachine optimalisatie zorgt voor een betere vindbaarheid in Google. Dit kan leiden tot meer websitebezoekers en zorgt voor meer conversie. Daarnaast zorgen we voor optimalisaties, waardoor de gebruikerservaring beter wordt. Hierdoor zullen bezoekers langer op je website blijven en eerder geneigd zijn om tot conversie over te gaan. Ook worden websites die goed vindbaar zijn gezien als betrouwbaar. Lees op de dienstenpagina conversie optimalisatie meer over de combinatie van SEO en conversies.
Waarom investeren in zoekmachine optimalisatie bij een bureau?
Door te investeren in zoekmachine optimalisatie zorg je voor een betere online aanwezigheid en concurrentiepositie. Het is een belangrijk onderdeel van jouw online marketingstrategie. Het uitbesteden van SEO kan leiden tot betere resultaten, omdat specialisten op de hoogte zijn van de laatste Google updates en kunnen diepgaande analyses uitvoeren. Bovendien bespaart het jou tijd en kun jij je focussen op je core business.
Duurt het lang voordat ik resultaten zie van SEO?
SEO is een langetermijnstrategie en resultaten zijn meestal zichtbaar binnen drie tot zes maanden. Dit is afhankelijk van diverse factoren, zoals de kwaliteit van jouw website en de concurrentie in de branche.
Kan SEO gecombineerd worden met SEA?
Ja, SEO en SEA kunnen uitstekend tegelijkertijd ingezet worden. SEA levert direct resultaat op. SEO zorgt juist voor duurzame vindbaarheid en hogere organische posities op lange termijn.