Homepage Online marketing Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie – van bezoekers naar klanten

Conversie optimalisatie (CRO) zorgt ervoor dat jouw website of webshop optimaal ingericht is om conversies te verhogen. Wij onderzoeken wat jouw bezoekers motiveert en welke factoren hen aanzetten tot actie. Op basis hiervan maken we het hen zo gemakkelijk mogelijk om over te gaan tot een aankoop, offerteaanvraag of contact.

Of het nu om kleinschalige verbeteringen of ingrijpende aanpassingen gaat – dankzij conversie optimalisatie helpen wij jou om van bezoekers waardevolle klanten te maken.

Conversie optimalisatie voor meer rendement

Waarom conversie optimalisatie belangrijk is

Conversie optimalisatie is een belangrijk onderdeel van je online marketingstrategie. Er zijn namelijk veel factoren die invloed hebben op het gedrag van bezoekers. Denk hierbij aan afbeeldingen, titels, kleurgebruik, buttons en nog veel meer. Door het bezoekersgedrag te analyseren, kan onderzocht worden wanneer zij afhaken en welke aspecten hen triggert. 

Door in te spelen op deze aspecten en bezoekers vinden gemakkelijker hun weg op jouw website of webshop, ontstaat er een betere gebruikerservaring. Met deze aanpak kun je met hetzelfde aantal bezoekers de opbrengsten van jouw website verhogen. Dit kan de return on investment (ROI) van jouw online marketingcampagnes verhogen. Kortom, zonder CRO laat je waardevolle omzetkansen liggen.

Conversie optimalisatie uitbesteden

Conversie optimalisatie gaat verder dan alleen aanpassingen doorvoeren op je website. Het is een doorgaand proces, waarbij succesvolle optimalisaties weer nieuwe inzichten geven tot nieuwe hypotheses en tests. 

Door conversie optimalisatie uit te besteden, heb je toegang tot specialistische kennis – ook over SEO en SEA – en data in plaats van aannames. Bovendien is conversie optimalisatie erg tijdrovend. Door dit aan Dutchwebdesign over te laten, win jij tijd die je kunt investeren in jouw business.

CRO-audit als basis van optimalisatie

Door het uitbesteden van conversie optimalisatie aan een full-service bureau als Dutchwebdesign worden huidige prestaties met een CRO-audit in kaart gebracht. Zo krijg jij een duidelijk beeld van de prestaties van jouw website of webshop.

Grondige analyse van gebruikerservaring

We bekijken verschillende aspecten van je website, zoals de menustructuur, navigatie, ontwerp, call-to-action-knoppen, laadsnelheid en filteropties. Deze elementen zijn van belang om bezoekers aan te trekken en vast te houden. Daarnaast kijken we door de lens van jouw doelgroep. We onderzoeken de customer journey om te identificeren of het een logisch proces is en waar bezoekers afhaken.

Meten = weten met geavanceerde tools

De basis van conversie optimalisatie is data. Aan de hand van geavanceerde tools, zoals Google Analytics 4 en heatmaps van Microsoft Clarity, en het uitvoeren van A/B tests, krijgen wij een duidelijk beeld van het gedrag van websitebezoekers. Zo zien we welke elementen goed werken en welke niet. Door het meten van huidige conversies, bounce rates en andere statistieken kunnen we gericht advies geven over optimalisaties.

Plan van aanpak – jouw unieke roadmap

Alle inzichten van een CRO-audit worden verzameld in een rapportage en worden gecategoriseerd op prioriteiten. Hieruit rolt een roadmap voor jouw website. Zo kan jouw website of webshop vervolgens zo gunstig mogelijk ingericht worden om bezoekers te stimuleren tot aankoop, offerte-aanvraag of een andere conversie.

Waarom anderen voor DWD kiezen

  • Dutchwebdesign is sterk in digital sinds 2006
  • Full service: van ontwikkeling tot online marketing 
  • Persoonlijk en transparant van bouw tot beheer
  • Maatwerk: wat jij nodig hebt, maken we voor jou
  • 400+ klanten, waardering 9.1 (Feedbackcompany)
  • Sterk in het optimaliseren van online bedrijfsprocessen
  • ISO 27001-gecertificeerd voor informatiebeveiliging
Kiwa ISO IEC 27001 logo NL_Black

2006

sinds

400+

klanten

Maak van jouw websitebezoeker een tevreden klant

Ben jij klaar om jouw website of webshop naar een hoger niveau te tillen? Neem dan vandaag nog contact op. Dan zorgen we er dankzij online marketing samen voor dat jouw websitebezoekers tevreden klanten worden!

Stel ons je vraag

    Zij verbeterden hun resultaten met onze conversie-optimalisatie.

    Veelgestelde vragen

    Conversie optimalisatie is het verbeteren van jouw website om de verkoop van jouw dienst of product te stimuleren.

    Een conversie vindt plaats wanneer een bezoeker van jouw website een actie uitvoert. Dit kan bijvoorbeeld een bestelling plaatsen, contactformulier invullen, offerte aanvragen of het klikken op een telefoonnummer zijn.

    De conversieratio is de verhouding tussen het totale aantal bezoekers en het aantal bezoekers dat converteert. Als er bijvoorbeeld 1.000 bezoekers zijn op jouw website en 100 daarvan kopen een product, dan is de conversieratio 1 op 10.

    Een conversie optimalisatie bureau biedt jou de kennis en geavanceerde tools met data om jouw site zo te optimaliseren dat bezoekers daadwerkelijk klanten worden. Zo behaal jij als ondernemer écht resultaat met jouw website of webshop.