Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is het optimaal inrichten van de website zodat de bezoeker de gewenste actie uitvoert. Door onder andere A/B testen uit te voeren kijken we welke pagina’s het best presteert voor jouw doeleinden.

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is simpelweg gezegd, bezoekers van een site aanzetten tot actie. Heb je voldoende bezoekers op jouw website, maar worden dit geen klanten? Met conversie optimalisatie wordt er naar gestreefd om bezoekers een bepaalde actie te laten uitvoeren. Denk bijvoorbeeld aan de aankoop van een product of dienst, een informatie aanvraag of een inschrijving voor de nieuwsbrief.

Jouw website is makkelijk vindbaar via zoekmachines en heeft ruim voldoende bezoekers, maar de conversie blijft achter? Wij verhogen de conversie voor je. Het doel is om met zo min mogelijk clicks over laten gaan tot actie.

Voordelen

  • Verbeteren op basis van statistieken (Google Analytics), dus meetbare resultaten.
  • Bezoekers gericht sturen en tot actie verleiden.
  • Hogere ROI (Return On Investment).
  • Meer conversie = meer omzet.
  • Waarde per bezoeker vergroten, waardoor je meer kunt investeren in het binnen halen van nieuwe bezoekers.

Hoe gaan wij dit realiseren?

Er wordt gemeten hoe de huidige site presteren. Dus welke pagina’s er worden bezocht, hoe beoordelen bezoekers de tekst, vormgeving en functionaliteiten en waar haken ze af in het (bestel) proces. Hierna gaan we door onder andere intensief A/B testen uit voeren met verschillende varianten van onderdelen van pagina’s. Vervolgens wordt de best scorende variant ingezet voor een succesvollere pagina.

Google Analytics statistieken

Google Analytics is een gratis statistiekenprogramma van Google. Het doel van dit product is om de beheerder van de website een duidelijk beeld te geven van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Hiermee kun je dus perfect zien wat bijvoorbeeld de herkomst is van jouw bezoekers, hoe lang men op een bepaalde pagina blijft, op welke pagina men jouw website verlaat en welke bezoekers je het meeste opleveren.

Conversies meten

Tevens kunnen zogeheten ‘doelen’ worden ingesteld, om zodoende conversies te kunnen meten. Een conversie is bijvoorbeeld een belangrijke paginaview of een bepaalde handeling op een pagina, zoals het versturen van een contactformulier of de aankoop van een product. In het laatste geval is het zelfs mogelijk om de omzet te kunnen meten. Dit gebeurt met het onderdeel E-Commerce van Analytics. Door E-Commerce in te stellen geef je bij Analytics aan, welk veld op de betaalpagina de omzet staat. Het gehele omzet wordt vervolgens door Analytics gemeten en meegenomen in de de statistieken. Zo kan je precies zien vanuit welke website bezoekers komen en hoeveel omzet zij genereren. Voor webshops is het inrichten van E-Commerce een must.

Google Analytics opzetten

Wat kan Dutchwebdesign voor je betekenen op het gebied van Google Analytics? Omdat wij merken dat niet iedere ondernemer de tijd of kennis heeft om zich Google Analytics helemaal eigen te maken, maar wel hier de voordelen van inziet. Kan Dutchwebdesign flink wat werk uit handen nemen. Dit doen wij door ervoor te zorgen dat je als ondernemer in een paar stappen voorzien bent van een Analytics account. En een korte persoonlijke instructie krijgt, waardoor je vanaf nu de ROI van al jouw online marketing activiteiten in 1 compleet overzicht beheert. Indien wij een Google Analytics account voor je gaan aanmaken verzorgen wij voor het volgende:

  • Het aanmaken van een account.
  • Het implementeren van de Analytics code op jouw website (ook de door ons niet gerealiseerde
  • websites).
  • Het instellen van doelen (conversies meten).
  • Het instellen van E-commerce (voor het bijhouden van omzet bij webshops).
  • Een korte persoonlijke instructie ter bevordering van het bedieningsgemak.
  • Een volledig online dashboard waarmee je maandelijks al jouw online marketing activiteiten goed kunt sturen

Zo zorgen wij voor optimale conversie

Ben je nieuwsgierig geworden?

Neem dan contact met ons op voor een offerte, vrijblijvende intake gesprek of een kop koffie!

Lees het laatste nieuws als eerste!

Wij vertellen graag over alles wat we meemaken. Op ons blog schrijven we over zeer uiteenlopende onderwerpen.