Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is het optimaal inrichten van de website zodat de bezoeker de gewenste actie uitvoert. Door onder andere A/B testen uit te voeren kijken we welke pagina’s het best presteert voor jouw doeleinden.

Wat is conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is simpelweg gezegd, meer bezoekers van op je site aanzetten tot actie. Heb je voldoende bezoekers op jouw website, maar worden dit geen klanten? Met conversie optimalisatie wordt er naar gestreefd om bezoekers een bepaalde actie te laten uitvoeren. Denk bijvoorbeeld aan de aankoop van een product of dienst, een informatie aanvraag of een inschrijving voor de nieuwsbrief.

Voordelen van conversie optimalisatie

  • Verbeteren op basis van statistieken (Google Analytics, Hotjar), dus meetbare resultaten.
  • Bezoekers gericht sturen en tot actie verleiden.
  • Hogere ROI (Return On Investment).
  • Meer conversie = meer omzet.
  • Waarde per bezoeker vergroten, waardoor je meer kunt investeren in het binnenhalen van nieuwe bezoekers.

Conversiepercentage verbeteren

Door middel van analyse methodes en tools, zoals Hotjar, wordt gemeten hoe de huidige site presteert. Dus welke pagina’s er worden bezocht, hoe klikken ze door de website heen en waar haken ze af in het (bestel)proces. De inzichten uit deze analyse worden doorvertaald in mogelijke oplossingen. Deze worden bijvoorbeeld door middel van A/B testen uitgevoerd. Zo wordt gekeken welke optie het beste werkt aan de hand van de cijfers die uit de test rollen. Vervolgens wordt de best scorende variant ingezet voor een succesvollere pagina.

Google Analytics statistieken

Google Analytics is een gratis statistiekenprogramma van Google. Het doel van dit product is om de beheerder van de website een duidelijk beeld te geven van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Hiermee kun je dus perfect zien wat bijvoorbeeld de herkomst is van jouw bezoekers, hoe lang men op een bepaalde pagina blijft, op welke pagina men jouw website verlaat en welke bezoekers je het meeste opleveren.

Conversies meten

Tevens kunnen zogeheten ‘doelen’ worden ingesteld, om zodoende conversies te kunnen meten. Een conversie is bijvoorbeeld een belangrijke pagina view of een bepaalde handeling op een pagina, zoals het versturen van een contactformulier of de aankoop van een product. In het laatste geval is het zelfs mogelijk om de omzet te kunnen meten. Dit gebeurt met het onderdeel Enhanced E-Commerce van Analytics. Door Enhanced E-Commerce in te stellen geef je bij Analytics aan, welk veld op de betaalpagina de omzet staat. De gehele omzet wordt vervolgens door Analytics gemeten en meegenomen in de de statistieken. Zo kan je precies zien vanuit welke website bezoekers komen en hoeveel omzet zij genereren. Voor webshops is het inrichten van Enhanced E-Commerce een must.

Google Analytics opzetten

Wat kan Dutchwebdesign voor je betekenen op het gebied van Google Analytics? Omdat wij merken dat niet iedere ondernemer de tijd of kennis heeft om zich Google Analytics helemaal eigen te maken, maar wel hier de voordelen van inziet. Kan Dutchwebdesign flink wat werk uit handen nemen. Dit doen wij door ervoor te zorgen dat je als ondernemer in een paar stappen voorzien bent van een Analytics account. En een korte persoonlijke instructie krijgt, waardoor je vanaf nu de ROI van al jouw online marketing activiteiten in 1 compleet overzicht beheert. 

Onze professionals staan voor je klaar

Benieuwd naar hoe samenwerken met ons eruit ziet? Neem dan contact met ons op, al 300+ tevreden klanten gingen je voor!







    Stel ons je vraag






    * Verplicht in te vullen