Een online marketingstrategie in vijf stappen
Online marketing biedt tal van mogelijkheden om jouw doelgroep online te bereiken. In een veranderende wereld helpen wij jou met een marketingstrategie die aansluit bij jouw doelstellingen. Het opstellen van de strategie kent vijf stappen. Daarna blijven we monitoren en bijsturen aan de hand van resultaten en ontwikkelingen.
1. Doelstellingen en wensen in kaart brengen
Tijdens een eerste kennismaking brengen we de doelstellingen en wensen van jouw organisatie in kaart. We bespreken de huidige situatie, uitdagingen en gewenste resultaten. Dit vormt de basis voor een goede marketingstrategie.
2. Analyse van de markt, doelgroep en data
Na de kennismaking, gaan wij aan de slag met het analyseren van de markt en concurrentie, jouw doelgroep en beschikbare data. Door het verzamelen van deze inzichten, signaleren we kansen om mee te nemen in de online marketingstrategie.
3. Advisering rondom werkzaamheden
Stap drie omvat welke werkzaamheden geadviseerd worden voor jouw organisatie. Denk hierbij aan zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA) en conversie optimalisatie (CRO). We bekijken welke vormen het meest effectief zijn om jouw doelgroep te bereiken en waar de kans op meer conversies het hoogst is.
4. Opstellen van de online marketingstrategie
Op basis van de eerdere inzichten stellen we een op maat gemaakte online marketingstrategie op. In deze digitale marketingstrategie wordt uitgelegd welke werkzaamheden uitgevoerd gaan worden en vormen we de basis voor de laatste stap.
5. Roadmap uitzetten met heldere planning
De laatste stap is het uitzetten van een gedetailleerde roadmap. Hierin plannen we werkzaamheden, deadlines en verantwoordelijkheden op basis van de strategie. Deze roadmap geeft jou duidelijkheid over de tijdlijn om gestelde doelen te behalen.
Continu monitoren en bijsturen
Na de ontwikkeling van de online marketingstrategie en de heldere planning, gaan we aan de slag. We zorgen ervoor dat alles soepel verloopt; van de content creatie tot het campagnebeheer. Daarnaast houden we de voortgang goed in de gaten met diverse tools, zoals Google Analytics 4 en Google Search Console. Hiermee kunnen we de resultaten nauwkeurig rapporteren.
Op basis van resultaten sturen wij, indien nodig, de strategie bij. Zo blijven we streven naar het behalen van doelen, blijven campagnes optimaal presteren én blijven we up-to-date conform de laatste marktontwikkelingen.
Waarom anderen voor DWD kiezen
- Dutchwebdesign is sterk in digital sinds 2006
- Full service: van ontwikkeling tot online marketing
- Persoonlijk en transparant van bouw tot beheer
- Maatwerk: wat jij nodig hebt, maken we voor jou
- 400+ klanten, waardering 9.1 (Feedbackcompany)
- Sterk in het optimaliseren van online bedrijfsprocessen
- ISO 27001-gecertificeerd voor informatiebeveiliging
2006
sinds
400+
klanten
Neem contact op en ga voor meer online zichtbaarheid
Wil je de online zichtbaarheid van jouw organisatie verbeteren? Dat doe je met een overtuigende online marketingstrategie van Dutchwebdesign uit Breda. Wij hebben de specialisten in huis om jouw website naar een hoger niveau te tillen. Neem vandaag nog contact met ons op voor een strategie.