Zo pakken wij de ontwikkeling van een Intranet / Extranet aan

1/6
Analyse van de processen
Met een kick-off met alle betrokkenen maken we een goede start.
Lees meer
2/6
Uitwerken van het (interactie) ontwerp
Onze ontwerper Jordi gaat aan de slag met wireframes en een visueel ontwerp.
Lees meer
3/6
Intranet/Extranet ontwikkeling
Na afronding van de designs starten wij met de ontwikkeling van jouw intranet of extranet.
Lees meer
4/6
Online marketing
Onze online marketeers zijn betrokken in het gehele proces van de ontwikkeling van jouw intranet of extranet.
Lees meer
5/6
Testen en livegang
Na afronding van de testfase kan het intranet of extranet live gezet worden en in gebruik genomen worden.
Lees meer
6/6
Onderhoud en support
Na livegang bieden wij uiteraard support op het intranet of extranet dat we hebben opgeleverd.
Lees meer
Intranet
Een intranet is een beveiligde online omgeving die voor medewerkers binnen de organisatie toegankelijk is. Intranet is bedoeld om informatie over werkprocessen, intern nieuws en medewerkers binnen de organisatie te delen. Bij het ontwerp en ontwikkeling van een intranet is de functionaliteit belangrijker dan het grafisch ontwerp, de aandacht ligt daarom ook vooral bij de logische en functionele indeling van de informatie. Een intranet wordt vaak gebruikt voor
- Het delen van documenten die niet publiekelijk beschikbaar mogen zijn.
- Kennisdeling tussen medewerkers.
- Verbetering van het “team” gevoel wanneer uw medewerkers op fysiek verschillende werkzaamheden zijn.
- Automatiseren van standaard werkprocessen.
Een intranet dat door Dutchwebdesign ontwikkeld wordt is tevens responsive dus uitstekend te gebruiken op een smartphone of tablet. Wij zien een intranet ook liever als een sociaal platform waarmee de band tussen medewerkers onderling en tussen medewerkers en de organisatie versterkt wordt. Een prikbord waar luchtige informatie geplaatst kan worden en waarop gereageerd kan worden is bijvoorbeeld een onderdeel dat altijd goed scoort en waar veel medewerkers graag gebruik van maken.
Extranet
Een extranet is een beveiligde online omgeving waarbinnen jouw relaties bepaalde handelingen kunnen uitvoeren. Een extranet is bedoeld om de communicatieprocessen tussen klant en de internetorganisatie efficiënter te maken door het automatiseren. Bij de ontwikkeling van een extranet wordt vaak gebruikt om:
- Klanten rapportages, facturen of andere documentatie te laten inzien en/of downloaden.
- Klanten de NAW gegevens en/of diensten te laten aanpassen.
- Een workflow binnen jouw organisatie geautomatiseerd met een klant te delen. Een klant kan hierdoor op ieder gewenst moment een status van een project inzien.
- Support vragen van jouw klanten te verzamelen en te behandelen.
Ben je nieuwsgierig?
Joost Mullaert gaat graag het gesprek met je aan! Neem gerust contact op voor een vrijblijvend intake gesprek of een kop koffie!
