Digitaal gevonden bagage voor vliegtuigpassagiers
Stel je eens voor: Je gaat op vliegvakantie naar een ver tropisch oord. Nadat je op het vliegveld je koffer hebt afgegeven bij het inchecken, de douane bent gepasseerd en na een bakje koffie in het vliegtuig bent gestapt, is het tijd om weg te dromen over witte stranden en palmbomen. Eenmaal geland haast je je naar de bagageband. Maar wanneer iedereen zijn koffer heeft en de bagageband stopt met draaien, blijkt dat je je koffer verloren bent. Wat nu? Seal & Go brengt mensen die hun koffer verliezen en mensen die deze koffers terugvinden samen, met behulp van de Seal & Trace service (gratis bij aanschaf van een bagage-sealing). Seal & Go had voor Seal & Trace een bestaande website, en heeft Dutchwebdesign gevraagd om verbeteringen door te voeren om de website te optimaliseren. Met verschillende maatwerk oplossingen hebben we een mooie en unieke vernieuwde website neergezet, die het proces volledig automatisch ondersteunt.
Bezoek websiteMaatwerk vernieuwingen
Om dit te realiseren heeft Dutchwebdesign een maatwerk key and trace codes generator ontwikkeld en geïmplementeerd in de website. Hiermee genereert Seal & Trace batches van 8000 codes per keer, die geëxporteerd kunnen worden naar een CSV bestand. Deze codes worden samen met QR codes op labels gedrukt, zodat ze op het vliegveld meegegeven kunnen worden aan de reizigers. We hebben ervoor gezorgd dat reizigers hun bagage kunnen registreren door de code handmatig in te voeren op de website of door de QR code te scannen met een telefoon, waarna de code automatisch ingevuld wordt. De vinder van een koffer kan dezelfde QR code scannen, of de code invullen in de website, waarna de eigenaar van de koffer weer via de mail op de hoogte wordt gesteld. In een persoonlijk account kunnen reizigers hun aangemelde bagage beheren. Al deze functionaliteiten zijn mogelijk gemaakt door maatwerk oplossingen. De website is momenteel beschikbaar in het Nederlands en Engels, en kan in de toekomst uitgebreid worden met andere talen.
Mobile First Design
Omdat Seal & Trace een website is die gebruikt wordt door reizigers, is hier in het design ook rekening mee gehouden. De kans dat reizigers onderweg een laptop bij zich hebben om hun bagage te registreren is aanzienlijk kleiner dan de kans dat reizigers een telefoon bij zich hebben, waardoor reizigers voornamelijk via mobiel op de website terecht zullen komen. Bij het designen van een website wordt er altijd bepaald of een website mobile first wordt op basis van hoe bezoekers de website bekijken. Omdat bezoekers van de website van Seal & Trace vooral via mobiel op de website zullen komen, is gekozen voor een mobile first design. De weergave op mobiele apparaten wordt dan als uitgangspunt genomen en de desktop versie wordt dan van de mobiele versie afgeleid.
Hoge vindbaarheid in Google? Niet in het geval van Seal & Trace
Een hoge vindbaarheid in Google? Geen probleem voor ons online marketing team. Niet gevonden worden in Google? Die vraag hadden we nog niet eerder gehad, maar ook daar hebben we oplossingen voor! Door robots.txt, nofollow en noindex voor elke URL in de website te implementeren, hebben we ervoor gezorgd dat Google de website niet langer indexeert, waardoor hij niet in de zoekresultaten van Google verschijnt. Zo blijft de website toegankelijk voor mensen die een stuk bagage willen registreren of bagage hebben gevonden, maar komt er geen onnodig verkeer naar de website van organische websitebezoekers.
Een fijne reis
Dus, nu even terug naar die tropische vakantie. Gelukkig had je je bagage bij vertrek op het vliegveld aangemeld op de website van Seal & Trace! Toen je je bagage niet op de bagageband voorbij zag komen, heb je gelijk je telefoon van de vliegtuigstand gehaald om je bagage als verloren op te geven. In de taxi onderweg naar het hotel krijg je een mailtje binnen dat je bagage terecht is. Je zult nog even een nieuwe zwembroek moeten kopen, maar dankzij de website van Seal & Trace zijn zorgen over je verloren koffer niet meer nodig!