Terug naar case overzicht

Vlirdens – WordPress Front-end update

Een WordPress front-end dat meegaat met de tijd

Eerst PlanMen nu Vlirdens

Vlirdens, eerder bekend als PlanMen, is een rebranding ondergaan. Een nieuwe naam die meer recht doet aan de maatschappelijke betrokkenheid, wat minder operationeel klinkt en meer inclusief is. Uiteraard moest hier de huisstijl van de website in worden meegenomen. In het verleden mochten wij al de website van PlanMen bouwen en daarom zijn wij trots dat de keuze voor de nieuwe website weer op ons is gevallen. 

Bezoek website

Een nieuwe naam, een nieuwe website

Vlirdens is een rebranding ondergaan. Dit betekent dat ze hun naam, logo en huisstijl hebben aangepast. Als onderdeel van deze rebranding hebben ze ons gevraagd om ook hun website een nieuw jasje te geven. Wij zijn aan de slag gegaan met de frontend van de website, zodat deze aansluit bij de nieuwe naam en huisstijl van Vlirdens. In dit proces hebben we ook rekening gehouden met de wensen en behoeften van Vlirdens, zodat we een website konden maken die voldeed aan hun doelstellingen en verwachtingen.  

Bestaande modules, nieuwe website

De nieuwe site van Vlirdens is net als de oude gemaakt met WordPress. Omdat ons development team bekend is met dit platform was het voor hen geen probleem om bestaande modules over te zetten naar de nieuwe website. Zo hebben we bijvoorbeeld het bestaande ticket systeem efficiënt geïntegreerd in de nieuwe website, waardoor Vlirdens hun klanten op dezelfde manier kan blijven ondersteunen als voorheen.

Meegaan met de tijd

Vlirdens gaat met hun rebranding mooi mee met de huidige tijd. Een frisse nieuwe website, met een strakke en moderne uitstraling. In het kader van meegaan met de tijd hebben wij voor Vlirdens ook een darkmode voor de website ontwikkeld. Darkmode zorgt ervoor dat de pagina van een lichte uitstraling naar een donkere uitstraling kan worden omgezet. Zo is de nieuwe website gemakkelijker te lezen in een omgeving met weinig licht. Veel bezoekers geven tegenwoordig een voorkeur aan een donkere modus omdat deze minder vermoeiend is voor de ogen. Met de darkmode gaat Vlirdens niet alleen mee met de tijd maar is de website ook meteen gebruiksvriendelijker.

Interne verrassing

Omdat de rebranding van PlanMen intern nog een geheim was moest er met de betrokken partijen zorgvuldig worden geschakeld om de verrassing in stand te houden. Zo werd er tijdens het project gesproken over “Oscar” in plaats van de nieuwe website. De rebranding werd onthuld tijdens een groot intern evenement. Tijdens dit evenement werden alle aspecten van de rebranding onthuld: de naam, de missie en natuurlijk de nieuwe website. Met de rebranding naar Vlirdens en de lancering van hun nieuwe website, toont Vlirdens aan dat zij zich aanpassen aan de veranderende tijd en een duidelijke visie hebben voor hun toekomstige doelen en maatschappelijke betrokkenheid. Klaar voor een frisse start en een grootse toekomst!