Terug naar case overzicht

Kerridge Wholesale <-> Magento 2 connector voor Zemic Europe

Een geautomatiseerd verkoop en orderproces!

Slimmer werken met de DWD Connector

Zemic Europe is de leidende producent en ontwikkelaar van krachtopnemers, rekstroken en miniatuur sensoren. Sinds het overnemen van het beheer van de Magento2 omgeving heeft Dutchwebdesign gewerkt aan het verbeteren en opschonen van de Magento2 omgeving. Het meest recente project is het optimaliseren van het verkoop en order proces. Hiervoor is gebruik gemaakt van de DWD Connector – Kerridge Wholesale

Bezoek webshop
Zemic_website

Het proces naar de connector

De samenwerking is heel prettig verlopen. Er is een goede inventarisatie gedaan van de werkwijze binnen de Zemic organisatie en welke processen de connector zou gaan vervangen/ondersteunen. De onderdelen debiteuren, producten, voorraad, prijs, kortingsstructuren functioneel in kaart gebracht hebben. Het integratie team binnen Dutchwebdesign heeft vervolgens de technische implementatie uitgeschreven. Deze uitwerkingen zijn aan de klant gepresenteerd en na een laatste afstemming is de ontwikkeling gestart.

Tijdens het proces was de communicatie goed en waren de lijnen kort.  Fijn ook om de feedback even face-to-face toe te kunnen lichten. Op het vlak van budget hadden we een uitdaging, de initiële inschatting lag niet in lijn met de inschattingen na de gedegen inventarisatie. Hier is samen goed en open over gesproken met een goed compromis als resultaat. 

De connector zelf

Functioneel kregen we vanuit de Zemic Europe afdeling verkoop teruggekoppeld dat het erg fijn werkt. Het levert ze nu al direct tijdsbesparing op en de orders gaan super efficiënt door de organisatie. Wat dat betreft is het doel gehaald! Zemic Europe gaat komende tijd zoveel mogelijk klanten omzetten naar bestellen via de webshop om nog meer te profiteren van de DWD Connector. Vooral de synchronisatie van prijzen en voorraad en de manier waarop klanten gesynchroniseerd worden scheelt Zemic Europe veel tijd.

De juistheid van de gegevens die klanten online vinden is ook flink toegenomen, omdat de prijzen nu ook gesynchroniseerd worden.  In het verleden was dit was een handmatige actie om contacten in de juiste prijslijsten te zetten. Hier lag een risico op inconsistentie in de prijs informatie wat klanten ook zagen op het e-commerce platform. Nu vinden de klanten de daadwerkelijke eigen prijzen terug. Het kan niet anders dan dat het verbeteren van dit proces en het aanbieden van juiste prijs informatie gaat leiden tot extra omzet. 

Welke processen zijn verbeterd?

De volgende processen worden verbeterd door het gebruik van de connector:

  • realtime orderverwerking vanuit Magento2 naar Kerridge Wholesale
  • Dagelijkse voorraad update vanuit Kerridge Wholesale
  • Update van de basis prijslijsten
  • Zemic Europe kent complexe prijsstructuren . Al deze variaties worden vanuit Kerridge Wholesale ingeladen zodat de ingelogde gebruiker de actuele prijzen te zien krijgt
  • Verwerken nieuwe debiteuren aanmeldingen
  • Updaten aanpassingen aan debiteur informatie in Kerridge Wholesale