Zakelijk gebruik Facebook

13 februari 2011

Terug naar overzicht
Zakelijk gebruik Facebook
 

Facebook is hot. Het netwerk krijgt steeds meer leden en er is een trend zichtbaar dat steeds meer mensen overstappen van Hyves naar Facebook. Hyves bloed langzaam aan dood. Vooral mensen van 20 – 45 jaar gebruiken Facebook omdat het veel dynamischer is. Ook voor jou als ondernemer is Facebook een interessant medium en dan gaat het niet over het plaatsen van advertenties.

Facebook is het ideale platform om klanten aan uw product te binden. Door het juiste gevoel te plaatsen via de website, winkels, producten en diensten kan er een community gevormd worden. Een zakelijke Facebook pagina kan vervolgens ingezet worden om leden van de Facebook community te laten profiteren van interessante kortingen. Deze kortingen kunnen worden aangeboden op verschillende creatieve manier.

Ook met Facebook is het zo als bij andere Social Media. Social Media moet ingezet worden omdat het leuk is om in te zetten, het moet persoonlijk zijn, alleen op deze natuurlijke manier zullen Facebookers de pagina serieus nemen en lid worden. Ligt het commerciele aspect er te dik bovenop dan is er een grote kans dat men uw bedrijf links laat liggen.

Een concreet voorbeeld van hoe krachtig Facebook is gaat over een nieuwe bezorgdienst in Oosterhout Noord-Brabant. Het betreft een surinaamse keuken met een goede kwaliteit aan eten, tevens veel variatie en de echte surinaamse smaken. Mensen die besteld hebben bij deze afhaaldienst hebben zelf een Facebook pagina aangemaakt en via deze pagina worden goede ervaringen gedeeld, zomaar, voor niets, een betere mond-op-mond reclame is er als startende ondernemer niet te krijgen. Facebook is krachtig en zal er voorlopig ook blijven.

Ben je nieuwsgierig hoe Dutchwebdesign Social Media voor jou kan laten werken? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Interessant artikel? Delen die hap!

Lees het laatste nieuws als eerste!

Wij vertellen graag over alles wat we meemaken. Op ons blog schrijven we over zeer uiteenlopende onderwerpen.

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief. We houden niet van spam en sturen je niet meer dan 2x per maand een mail.