Wat betekent Black Friday voor een digital agency?

19 november 2019

Terug naar overzicht
Wat betekent Black Friday voor een digital agency?
 

Wat is Black Friday?

Allereerst, wat houdt die dag eigenlijk in waarmee je de afgelopen dagen via mail en op social media al overspoeld wordt? Black Friday is overgewaaid vanuit de VS. Het is de dag na Thanksgiving, waarop de meeste werknemers vrij zijn. Deze dag wordt beschouwd als de start van het aankoop seizoen voor Kerstmis. Om klanten naar hun winkels en webshops te lokken, stunten veel bedrijven met hun prijzen. Maar waarom Black en geen Yellow Friday of zo? Voor retailers is het een goed moment om eventueel nog uit de rode cijfers te komen en naar zwart te gaan vóór het einde van het jaar.

Start van de koopgekte

Je zult denken, wat heeft dat nou met een digital agency te maken. Heel erg veel! Wij gaan namelijk inkopen doen, onze toetsenborden vervangen en met korting nieuwe beeldschermen aanschaffen. GEINTJE 😉 Op zo’n stuntdag stijgt het websiteverkeer enorm en worden er tegelijkertijd veel meer online aankopen gedaan dan gebruikelijk. Dit vraagt uiteraard veel van een webshop en de server. Een webshop moet zo gebouwd zijn dat deze het vele websiteverkeer moet kunnen verwerken en nog steeds snel moet functioneren. Anders ben je alsnog je potentiële klant kwijt… Dat is niet de bedoeling natuurlijk! In geval van problemen staat ons team standby om hier dan direct op in te spelen.

Hier blijft het niet bij

Met de feestdagen in het vooruitzicht worden er veel inkopen gedaan. Veel meer dan in andere maanden. Na Black Friday is het op maandag ‘Cyber Monday’. Uit onderzoek is gebleken dat veel Amerikanen online aankopen deden op de maandag na Black Friday om aan de winkeldrukte te ontkomen. Daardoor zijn webshops gestart met Cyber Monday. Inmiddels lopen de dagen vóór Black Friday en de dagen erna ook vol met acties van zowel fysieke winkels als webshops. Het is daarom belangrijk dat zeker gedurende deze periode ons team van vakidioten klaar staat om problemen op te vangen, maar vooral belangrijk is het voorkomen van problemen door goed voorbereid te zijn.

Perfect voor marketing acties

Hoe val je met jouw actie op tussen de vele anderen die inspelen op Black Friday? Ons team van online marketeers kan je met dit soort vraagstukken helpen. Vergeet vooral niet waar jouw bedrijf voor staat en uniek in is. Je wilt bijvoorbeeld niet dat iedereen alleen op Black Friday en Cyber Monday je shop leeg koopt, maar dat ze nog een vervolg aankoop gaan doen. Maak dit aantrekkelijk door bij de aankoop bijvoorbeeld nog iets extra’s te bieden wat alleen geldig is in een bepaalde periode (waarin je normaal minder aankopen hebt).

Kopen kopen kopen

Dus wil jij goedkoop Sinterklaas en Kerstaankopen inslaan? Pak je kans op Black Friday en Cyber Monday. SHOPSE!

Webshop gecrashed?

Kon jouw webshop de drukte niet aan? Wij helpen je graag met het verbeteren en optimaliseren! Neem gerust contact op voor meer informatie en ontdek onze mogelijkheden.

Interessant artikel? Delen die hap!

Lees het laatste nieuws als eerste!

Wij vertellen graag over alles wat we meemaken. Op ons blog schrijven we over zeer uiteenlopende onderwerpen.

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief. We houden niet van spam en sturen je niet meer dan 2x per maand een mail.