Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Door middel van zoekmachine optimalisatie kunnen we jouw site zo hoog mogelijk laten scoren in de organische zoekresultaten van Google.

Het doel van zoekmachine optimalisatie (SEO – Search Engine Optimization) is om een website of webshop zo hoog mogelijk te laten scoren in de niet-betaalde resultaten van Google. In tegenstelling tot Google Adverteren (Ads) betaal je geen kosten voor een klik naar jouw website.

De voordelen van SEO 

  • Meest duurzame vorm van zoekmachine marketing op de lange termijn
  • Meer naamsbekendheid en zichtbaarheid
  • Geen kosten per klik voor bezoekers naar jouw website
  • Meer bezoek dus meer (potentiële) klanten = meer omzet

Organische vindbaarheid

Waar Google Ads op korte termijn zeer effectief is, is zoekmachine optimalisatie (SEO) een lange termijn strategie. Deze strategie bestaat in de basis uit drie onderdelen namelijk, technische optimalisatie, content optimalisatie en de autoriteit van de website. Goede optimalisatie betekent dat je langdurig op hoge posities blijft staan, wat ervoor zorgt dat je vaker gevonden wordt. Meer websitebezoekers betekent meer potentiële klanten, wat kan resulteren in meer omzet.

Zoekmachine optimalisatie is géén eenmalige activiteit. De manier waarop zoekmachines websites indexeren en het algoritme waarmee ze de hoogte in de zoekresultaten bepalen wijzigt continu. Ook de concurrentie zit niet stil. Daarom is het belangrijk dat de website geoptimaliseerd blijft. Naast technische optimalisatie en het opbouwen van autoriteit is continue content creatie een must.

Nieuwe website? SEO migratie is belangrijk!

Wanneer je van een oude naar een nieuwe website overgaat is het belangrijk om Google de juiste sturing te geven. Zo zorg je ervoor dat de autoriteit van je website en de waarde van je links niet verloren zal gaan en je rankings in Google behouden zullen blijven. Deze SEO migratie wordt door onze marketeers uitgevoerd aan de hand van een plan gebaseerd op de huidige situatie van jouw website. Lees hier meer over onze SEO migratie aanpak.

Zoekwoorden onderzoek

Door het plaatsen van de juiste tekst op je website of webshop verhoog je de kans dat je gevonden wordt in Google. Maar hoe weet je wat de juiste content is? Hiervoor doen onze marketeers een zoekwoorden onderzoek door de website en eventuele concurrentie te analyseren. We onderzoeken door middel van een SEO tool welke zoekwoorden veel worden gezocht, hoe hoog de concurrentie daarop is en of er niet eventueel een interessant synoniem is. Aan de hand van dit zoekwoorden onderzoek gaan we de content voor de site schrijven of hierin adviseren. Zo is het ook belangrijk om per pagina de meta title en meta description te voorzien van de juiste zoekwoorden om de vindbaarheid verder te vergroten.

SEO technieken toepassen

Wanneer er aan de voorkant van de website of webshop het een en ander qua SEO is geoptimaliseerd, heb je nog een stuk techniek waarmee je Google sturing kunt geven beter te begrijpen waar jouw pagina’s over gaan. Hiervoor voegen we onder andere robot.txt toe aan de website, ontwikkelen we een sitemap, plaatsen canonicals, geven we de afbeeldingen de juiste alt-teksten mee en wordt er bij het gebruik van taalvarianten een Hreflang geïmplementeerd.

Linkbuilding

Wanneer je met deze aanpassingen nog niet op een gewenste positie staat in Google is linkbuilding ook nog erg interessant om in te zetten. Google hecht waarde aan interne linkjes, maar vooral linkjes vanuit andere websites. Meer externe linkjes betekent meer verkeer en geef je het signaal af naar Google dat jij als website of webshop weet waar je over praat. Oftewel, bouwen aan je autoriteit. Dit doe je met linkbuilding.

Onze professionals staan voor je klaar

Benieuwd naar hoe samenwerken met ons eruit ziet? Neem dan contact met ons op, al 300+ tevreden klanten gingen je voor!







    Stel ons je vraag






    * Verplicht in te vullen