Google maakt zoekresultaten socialer

21 februari 2011

Terug naar overzicht
Google maakt zoekresultaten socialer
 

In de zoekresultaten van Google staan vaak pagina’s die niet relevant zijn. Dit zijn pagina’s die puur en alleen gemaakt zijn om hoog te scoren binnen Google zodat er advertentie inkomsten zijn. Google gaat nu Social Media inzetten om de resultaten socialer te maken.

“Dit betekent dat als vrienden of collega’s een pagina hebben gedeeld via Twitter of Facebook de website hoger in de zoekresultaten komt te staan dan het geval was geweest als dat niet gedaan was”, aldus Google. Onder het resultaat staat ook hoe vaak en door wie de link gedeeld is.

Daarnaast laat Google de sociale resultaten niet alleen meer afhangen van dingen die zijn gedeeld via een Google-account. Ook de pagina’s die gedeeld zijn door vrienden op Twitter, maar dit niet hebben gekoppeld aan hun account zullen in de resultaten verschijnen.

Gebruikers hebben wel de mogelijkheid om bepaalde sociale netwerken niet openbaar te maken voor de zoekmachine. Onderstaand een video met extra uitleg.

Dutchwebdesign kijkt altijd op welke manieren de websites van onze klanten beter gevonden kunnen worden. Daarom zijn we ook volop aanwezig binnen de Socialmedia en kunnen we die ook inzetten om uw website beter vindbaar te maken.

Interessant artikel? Delen die hap!

Lees het laatste nieuws als eerste!

Wij vertellen graag over alles wat we meemaken. Op ons blog schrijven we over zeer uiteenlopende onderwerpen.

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief. We houden niet van spam en sturen je niet meer dan 2x per maand een mail.