Je hebt een mooie website of webshop, de customer journey is helemaal uitgedacht en alle conversiekillers zijn uit de site verwijderd. Nu gaat je site wat opleveren! Je vergeet alleen één ding: hoe ga je ervoor zorgen dat je website ook bezoekers aantrekt? Als je gratis meer bezoekers naar je site wilt trekken, is het raadzaam om met SEO aan de slag te gaan. SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. Het is belangrijk dat je op de juiste manier te werk gaat door de juiste zoekwoorden te gebruiken en op de juiste kansen in te spelen. Met onze SEO audit bekijken we hoe de technische online marketing is toegepast, op welke zoekwoorden de huidige site al gevonden wordt en welke kansen er nog liggen om jouw doelgroep beter te bereiken.
SEO audit voor webshops
Je hebt een prachtige webshop, met mooie producten, maar de stijging in bezoekers blijft uit. Als jouw webshop een conversiepercentage heeft van 10%, maar je trekt maandelijks slechts 100 bezoekers naar je site, betekent dat 10 conversies. Wat als we daar nou eens 1000 bezoekers van maken? Juist. Dan stijg je al naar 100 conversies! Zonder dat je iets hoeft aan te passen aan je webshop.
Wat staat er in de SEO audit?
Onder SEO valt een breed scala aan werkzaamheden. Denk hierbij aan het gebruiken van de juiste technieken en het achterhalen van de meest interessante zoekwoorden voor je teksten. De hoofdvraag van de SEO audit is: Waar liggen de kansen om de organische vindbaarheid van jouw site te verbeteren? Hierbij kijken we onder andere naar de volgende onderdelen:
- Techniek
- Structuur (van je interne links, url’s en je site in het algemeen)
- Zoekwoorden
- Content
- Afbeeldingen
Wat heb je nodig?
Het laten uitvoeren van een audit is simpel! Er zijn slechts 3 items noodzakelijk:
- Een website of webshop
- Interesse om je volgende stap met online marketing te maken
- Een uurtje van je tijd om ons advies te ontvangen
Indien je gebruik maakt van Google Search Console helpt dat onze online marketeers zeker verder, maar het is geen must om de audit uit te kunnen voeren.
En dan?
Na het uitvoeren van de SEO audit ontvang jij een uitgebreid adviesrapport en plannen we een vervolggesprek in, waarin onze online marketeers hun bevindingen met je zullen delen. Indien gewenst stellen we hierna een plan van aanpak op waarmee jouw online vindbaarheid in ontwikkeling blijft. Als je akkoord hebt gegeven op het plan van aanpak komen we in een volgende fase en gaan we op basis van de kansen uit de audit aan de slag met onze SEO werkzaamheden. We monitoren precies wat de effecten zijn van onze werkzaamheden en zorgen er zo voor dat jouw site op de lange termijn meer bezoekers aantrekt. Wil je om wat voor reden dan ook toch afzien van de werkzaamheden? Ook geen probleem. Dan heb je in ieder geval iets aan de audit en ons advies gehad!

Onze professionals staan voor je klaar
Heb je interesse in een kennismaking? Neem dan contact met ons op, al 300+ tevreden klanten gingen je voor!