Gebruiksvriendelijke maatwerk WordPress website
Stichting Reclame Code is dé autoriteit op het gebied van verantwoorde reclames. Ze houden zich bezig met het bevorderen van verantwoord reclame maken met als doel de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van reclames te waarborgen. Kom je een reclame tegen die volgens jou ongepast is? Dan kun je via de website een klacht indienen. De Reclame Code Commissie beoordeelt vervolgens deze uiting. Stichting Reclame Code vroeg Dutchwebdesign om de verouderde website in een nieuw jasje te steken en gebruiksvriendelijker in te richten.
Bezoek websiteKoppeling met huidig systeem integreren
Stichting Reclame Code werkt al jaren met een systeem waarin de klachten binnenkomen en opgepakt kunnen worden, het KMS (Klachtenmanagement systeem). Het huidige klachtensysteem is verwerkt in de nieuwe website door middel van een SOAP API, hierdoor kan het huidige klachtensysteem in gebruik blijven. Wel is het complete klachtenformulier omgegooid om deze gebruiksvriendelijker te maken. Zo krijg je geen ellenlange vragenlijst meer, maar word je stapsgewijs door het formulier meegenomen. Op deze manier wordt het makkelijker en laagdrempeliger voor de gebruikers om het klachtenformulier in te vullen.
Uitspraken zoeker
Wanneer er een uitspraak is gedaan over een reclame-uiting, zal deze uitspraak later ook weer moeten worden opgehaald via de uitspraken zoeker. Het kunnen opzoeken van uitspraken over reclames is onder andere erg belangrijk voor advocaten. Deze uitspraken zoeker is eveneens gekoppeld aan het huidige systeem van Stichting Reclame Code. Door te werken met bestaande elementen is het voor de klant niet nodig om een heel nieuw systeem op te zetten. Fijn toch?
Belangrijke SEO migratie
De voorgaande website was erg verouderd. Het was dus tijd voor iets nieuws. De nieuwe WordPress website kreeg een nieuwe indeling. Hierdoor week de nieuwe url structuur voor een groot deel af van de oude site. Om er zeker van te zijn dat de nieuwe site ook goed wordt begrepen door Google en dat trouwe bezoekers die naar een oude url gaan (door de browsergeschiedenis of die nog geïndexeerd zijn in Google) goed werden opgevangen, is deze verandering vanuit online marketing begeleid. Tijdens deze migratie komt er een stukje technische SEO aan te pas. Zo zal Google ook jouw nieuwe site herkennen en de waarde grotendeels behouden en zullen de websitebezoekers op ‘oude url’s’ toch naar de juiste url gestuurd worden. Dit werd onder meer gerealiseerd met het opstellen van een compleet redirectplan. Hierbij is niet alleen rekening gehouden met de geïndexeerde pagina’s, maar ook verschillende backlinks.
Vervolg
Dutchwebdesign gaat in de toekomst de website nog verder optimaliseren voor de gebruiker. Zo zullen onder andere de uitspraken printbaar worden gemaakt en komt er een interactieve quiz op de website waarbij gebruikers kunnen testen of ze hun reclame goed inzetten.