Terug naar case overzicht

Dermalogica – maatwerk Magento 2 webshop

Het moment dat jouw huid verandert. Voor altijd.

Maatwerk Magento 2 Webshop

Dermalogica heeft Dutchwebdesign geselecteerd om de nieuwe online omgeving te ontwikkelen, wat een mooi project!  De huidige omgeving was verouderd, de webshop en website waren losse onderdelen en veel functionaliteiten die wel in Magento 2 aanwezig zijn, waren lastig om geïmplementeerd te krijgen. Voor ons een mooie uitdaging om met de erg cleane huisstijl van Dermalogica een sprekende webshop te ontwikkelen. Dit is helemaal gelukt, het was een enorm efficiënt project met een goede product owner aan klantzijde.

Business center voor salons

Naast de doelgroep consument kent dit online platform ook de aangesloten salons als doelgroep. Voor deze gebruiker is een beveiligde omgeving ontwikkeld waarbinnen men inzicht krijgt op de verkopen vanuit de webshop, waar men banners met affiliatie links kan aanmaken en waar aanvullende product informatie gevonden kan worden. Deze omgeving kan in de toekomst worden uitgebreid met een e-learning onderdeel.

Verder kan vanuit deze omgeving direct worden ingelogd op het B2B bestelportal waarmee de salons de benodigde bestellingen kunnen doen. Alle basis informatie van de salons wordt automatisch ingeladen via de Unit4 connector. Deze informatie wordt ook gebruikt om de salons in de salon zoeker te presenteren.

Unit4 koppeling

Onderdeel van dit project was het koppelen van Magento 2 met Unit4. Dutchwebdesign ontwikkeld veel koppelingen met externe pakketten en we hebben van deze gelegenheid gebruik gemaakt om naast onze Magento 1 Unit4 koppeling nu ook een Magento2 Unit4 koppeling te ontwikkelen. Voorraad en prijzen worden ingeladen vanuit Unit4 en orders worden naar Unit4 verstuurd. Vanuit Unit4 vindt vervolgens de logistieke afwikkeling plaats.

 

Kenniscentrum

Het kenniscentrum wordt gebruikt om extra informatie over skincare te geven. Deze artikelen zijn enorm nuttig voor de bezoekers maar natuurlijk ook goed voor de online vindbaarheid. De artikelen worden gekoppeld aan producten en de producten ook weer aan veelgestelde vragen items. Op deze manier ontstaan er slimme relaties en zullen bezoekers altijd relevante informatie kunnen vinden.