Verse koffiebonen met een goed gemigreerde Magento 2 webshop
In 2014 heeft Brandzaak door Dutchwebdesign een webshop laten bouwen. Dit was destijds nog in Magento 1. Om op tijd voorbereid te zijn voor the end of life van Magento 1 heeft Brandzaak ons gevraagd een nieuwe Magento 2 webshop te ontwikkelen (in 2019). Onder het genot van een kopje lekkere koffie vertellen we je wat hier allemaal bij is komen kijken. Denk onder andere aan een goede migratie van Magento 1 naar Magento 2.
Bezoek webshopGebruiksvriendelijk met de nadruk op vriendelijk
De webshop heet je altijd welkom! Leuk hè? Met een directe persoonlijke groet van ‘Goedemorgen’, ‘Goedemiddag’ of ‘Goedenavond’ word je welkom geheten, afhankelijk van het moment dat je de webshop opent. Verder is de webshop voorzien van een duidelijke structuur en een fijne flow. De USP’s van Brandzaak komen op een subtiele, maar overzichtelijke manier terug, waardoor je als klant weet wat je kan verwachten. De webshop is niet alleen voor de klanten gemakkelijk gemaakt. Er is ook een handig systeem ontwikkeld, zodat de eigenaren inzicht hebben in de te branden koffiebonen die deze zelfde dag nog verstuurd zullen worden. De webshop van Brandzaak heeft een koppeling met Buckaroo en PostNL.
Migratie van Magento 1 naar Magento 2
Helaas is het migreren van Magento 1 naar 2 niet zo simpel als het uitvoeren van een update. Magento 2 is een geheel nieuwe versie, waarvoor een nieuwe shop opgebouwd moet worden. Om ervoor te zorgen dat de autoriteit en rankings van de oude webshop behouden blijven, is het zeer belangrijk dat het migreren naar Magento 2 zorgvuldig gedaan wordt. Ons online marketing team heeft door middel van een redirectplan de juiste linkjes met elkaar gekoppeld, waardoor bezoekers niet meer op foutieve pagina’s uitkomen en ook Google snel de nieuwe webshop herkent. Om ook de vindbaarheid verder te bevorderen, is de site dichtgetimmert met goede SEO technische toepassingen en hebben we Google geholpen de nodige productinformatie te herkennen door duidelijke ‘structured data markup’. Dit zal ook de Google shopping prestaties van Brandzaak bevorderen. Verder zijn voor Brandzaak alle orders en het klantensysteem gemigreerd naar een nieuwe omgeving, zodat de klant meteen op de oude vertrouwde manier zijn verse koffiebonen kan bestellen.
Op de hoogte van verse koffiebonen
In de webshop is te zien wanneer Harun en Sefa weer een nieuwe ronde verse koffiebonen gaan branden. Een leuke manier om aan je websitebezoekers te laten weten dat ze daadwerkelijk echte vers gebrande koffiebonen ontvangen wanneer ze vóór 15:00 diezelfde dag bestellen.
Brandende vragen?
Heb je brandende vragen gekregen met betrekking tot het bouwen van een webshop of het migreren naar Magento 2? We beantwoorden je vragen met plezier. Je kunt contact opnemen door te mailen naar: info@dutchwebdesign.nl of te bellen naar: 076-5323619.