Social media

Social media heeft inmiddels een rotsvaste plaats veroverd op internet en daarmee automatisch ook op onze mediaconsumptie. Het is daarom ook niet verwonderlijk dat veel bedrijven zich de vraag stellen: ‘Moeten wij daar eigenlijk niet iets mee?’ Ons antwoord is volmondig: ja! Maar wij zeggen er ook direct bij: gebruik social media op een slimme manier, nooit ‘zomaar’. Social media kan ingezet worden als een nuttige tool om de doelgroep actief op te zoeken of het bedrijf juist steviger te wortelen in de doelgroep. Dutchwebdesign zit bovenop de laatste trends en adviseert graag over de mogelijkheden om social media slim en doeltreffend in te zetten. Om een idee te geven van de mogelijkheden hebben we wat voorbeelden voor op een rij gezet:

 

Facebook

Facebook groeit wereldwijd explosief. In Nederland is dit niet anders en gaat de groei ten koste van het ooit razend populaire Hyves, dat steeds meer richting kinderen en tieners verschuift. Via Facebookpagina’s kunnen mensen aan een merk gebonden worden en op deze manier leuke acties activeren. Alleen leden van de Facebook pagina komen op deze manier in aanmerking voor een korting. Het voordeel is daarnaast dat veel bezoek op de Facebookpagina leidt tot een betere vindbaarheid van een bedrijfswebsite op internet (‘Google-ranking’).

 

Twitter

Twitter is het perfecte medium om klanten direct op een snelle manier klanten te woord te staan. Twitteraars kunnen tweets plaatsen met de @ of # tag van uw bedrijf zodat deze tweets aan het bedrijf gekoppeld worden. Twitteraars uiten ook vaak hun ongenoegen over producten of diensten. Door deze tweets te monitoren kan er uitstekend een vinger aan de pols worden gehouden binnen het marktgebied. Ook Twitter verbetert de Google-index.

 

Youtube

Youtube wordt door velen gezien als een ‘website waar je video’s op kunt zien’. Youtube is echter vooral een zeer levendig social media platform met enorm veel interactie tussen de bezoekers. Een erg sterke video krijgt namelijk veel bezoekers en goede beoordelingen, Dit is zeer waardevol. Youtube is namelijk, na Google, de grootste zoekmachine ter wereld. Wordt een video heel vaak bezocht, dan betekent dit eenvoudigweg dat de website uiteindelijk beter zal worden bezocht.

 

Linkedin

Facebook is vooral een sociale netwerksite, LinkedIn is vooral een professionele netwerksite. Met Linkedin weet u precies wie uw zakelijke relaties zijn, de relaties van deze relaties etc. Inmiddels is LinkedIn uitgegroeid tot een stevig netwerkplatform waar een ondernemer en ambitieuze professional simpelweg niet meer omheen kan. Tegenwoordig kunnen bezoekers van een eigen Linkedinpagina ook hun waarderingen uitspreken voor een product of dienst. Hoe vaker dit gebeurt en hoe actiever men is op LinkedIn, hoe beter het zoekresultaat uiteindelijk is op internet.

 

 

OFFERTE AANVRAGEN

Door het invullen van onderstaand formulier vraagt u een vrijblijvende offerte aan bij dutchwebdesign. U ontvangt z.s.m een reactie via e-mail.

Het kan zijn dat er aanvullende vragen zijn, in dat geval wordt u door ons gebeld.

bladeren...
captcha

captcha