Intranet / extranet

Het is voor Dutchwebdesign de uitdaging om het werkproces te analyseren en waar mogelijk te automatiseren  door middel van intranet en extranet waardoor er efficiënter gewerkt kan worden tegen lagere kosten waarbij ook medewerkers en relaties de voordelen van de nieuwe werkwijze begrijpen.

 

Intranet ontwikkeling

Een intranet is een beveiligde online omgeving die voor medewerkers binnen de organisatie toegankelijk is. Intranet is bedoeld om informatie over werkprocessen, intern nieuws en medewerkers binnen de organisatie te delen. Bij het ontwerp en ontwikkeling van een intranet is de functionaliteit belangrijker dan het grafisch ontwerp, de aandacht ligt daarom ook vooral bij de logische en functionaliteit indeling van de informatie. Een intranet wordt vaak gebruikt voor:

  • Het delen van documenten die niet publiekelijk beschikbaar mogen zijn;
  • Kennis deling tussen medewerkers;
  • Verbetering van het “team” gevoel wanneer uw medewerkers op fysiek verschillende werkzaamheden zijn;
  • Automatiseren van standaard werkprocessen

Een intranet dat door Dutchwebdesign ontwikkeld wordt is tevens responsive dus uitstekend te gebruiken op een smartphone of tablet. Wij zien een intranet ook liever als een sociaal platform waarmee de band tussen medewerkers onderling en tussen medewerkers en de organisatie versterkt wordt. Een prikbord waar luchtige informatie geplaatst kan worden en waarop gereageerd kan worden is bijvoorbeeld een onderdeel dat altijd goed scoort en waar veel medewerkers graag gebruik van maken.

 

 Extranet ontwikkeling

Een extranet is een beveiligde online omgeving waarbinnen uw relaties bepaalde handelingen kunnen uitvoeren. Een extranet is bedoeld om de communicatieprocessen tussen  klant en de internet organisatie efficiënter te maken door het automatiseren. Bij de ontwikkeling van een extranet wordt vaak gebruikt om:

  • Klanten rapportages, facturen of andere documentatie te laten inzien en/of downloaden;
  • Klanten de NAW gegevens en/of diensten te laten aanpassen;
  • Een workflow binnen uw organisatie geautomatiseerd met een klant te delen. Een klant kan hierdoor op ieder gewenst moment een status van een project inzien;
  • Support vragen van uw klanten te verzamelen en te behandelen.

 

 Onze Intranet / Extranet expertises

  • XML interfaces
  • HTTPS
  • Automatische import/exportfuncties
  • Urenregistratie
  • Enquête tools
  • SOAP interfacing